"Získal jsem konkrétní techniky a strategie, bez kterých bych to nedal a ztratil se na cestě."

Tomáš Multana - Kouč, terapeut a muzikoterapeut - www.tomasmultana.cz

Kdo jste a co děláte?

Jmenuji se Tomáš Multana a věnuji se dvěma projektům – Síla zvuku a Sedm energií života. Tyto projekty se navzájem provazují a propojují, protože v projektu Síla zvuku se zaměřujeme na to, jak nám můžou určité speciální zvuky, vibrace, frekvence pomáhat, jak nás můžou léčit a rozvíjet. Ten druhý, Sedm energií života, se zaměřuje na to, jak rozvinout a aktivovat naše vnitřní zdroje síly a moudrosti. Na východě to nazývají čakry (energetická centra), ale protože nejsem esoterik, nazývám to vnitřním potenciálem.

Vše je v duchu toho, že vnější odráží vnitřní. Pokud tedy něco chceme změnit ve vnější realitě, prvně musíme změnit něco uvnitř. Projekty se doplňují, protože zvuk působí na naše energetická centra, harmonizuje je, otevírá je a čistí.

Jaká byla vaše výzva na začátku?

Výzvou bylo, jakým způsobem přetavit naši službu - živé semináře a práci s lidmi - do online podoby, abychom to mohli předat co nejvíce lidem z celého světa, a také, jak to postavit, aby to fungovalo a bylo automatizované.

Proč bylo důležité tuto výzvu překonat?

Náš příběh začal tehdy, když k nám přišla kamarádka půjčit si uklidňující prášek na bolest hlavy, jenže protože my s partnerkou prášky neužíváme, žádný jsme neměli. Kamarádka tedy odešla s bolestí hlavy, aniž bychom jí pomohli.

Já si v ten moment uvědomil, že máme terapeutické ladičky, což jsou určité nástroje laděné na speciální frekvence a jedna z těch frekvencí se zaměřuje právě na bolest hlavy, tudíž by si mohla 5 minut ťukat ladičkou na hlavu a bolest by pominula. Položil jsem si otázku, proč by vlastně nechtěla ladičku vyzkoušet, a došlo mi, že o ní neví! Ona vůbec neví, že existuje ladička, která má speciální zvuk, a stejně tak jako ona, neví o ní dalších 99 % běžného obyvatelstva.

Tehdy vznikl takový náš záměr – dostat do povědomí českých a slovenských domácností, aby se dozvěděli o blahodárném působení zvuku, určitých frekvencí tak, aby když si příště přijde kamarádka pro prášek, abych jí uměl pomoci tímto způsobem. K tomu, abychom to dokázali dostat do povědomí Čech i Slovenska, je důležité použít hromadné nástroje. To znamená, když budeme dělat pouze fyzické kurzy, kam přijde 15-20 lidí, tak to budeme dělat 50 let, než se to dostane do povědomí. Bylo tedy důležité najít platformu, na které se to bude šířit rychleji a aby se to dostalo do domácností, což internet krásně splňuje.

Jak jste se o Pavlovi dozvěděl?

O Pavlovi jsem se dozvěděl asi 10 let zpátky, protože jsem znal Davida Kirše, se kterým jsem se tehdy více stýkal, a on tenkrát začal s projektem Milionové impérium. Já byl affiliate partner a pak se vyhodnocovali nejlepší affiliate partneři. Pavel tam tehdy vyhrál a zazářil. Po této události mi jméno Pavel Říha vstoupilo do života.

Potom jsem ho vnímal, protože jsem sledoval, že dělá různá videa, ale tehdy jsem ho nebral vážně. U mě osobně pomaličku budoval důvěru. Ta vzrostla postupem času natolik, že jsem se přihlásil na nějaký webinář, tuším, že to byla Mapa úspěchu, a tam mi všechno jasně dávalo smysl a najednou jsem viděl propojení s tím, že my chceme dostat náš projekt do světa a zde je na to úžasná strategie, úžasný nástroj, plus někdo, kdo už tou cestou prošel a má to prošlapané, nám tu předává své know-how naservírované na talíři. Nebylo tedy jiné zbytí než do toho jít.

Co vás přesvědčilo do Mentoring klubu vstoupit?

Byly to dvě věci. V tomto oboru existuje spoustu kurzů. Líbilo se mi, že Pavel se na tuto problematiku podíval z nadhledu a všechny ty věci spojil dohromady. Já jsem takový systematik a vizionář, takže mám rád vize. Druhá věc, že tomu nechyběly ani detaily. Ne jen funkční vize, jak všechno souvisí se vším, jak to udělat, aby to všechno šlapalo, ale také i v tom detailu říct člověku: Potřebuješ vyrobit toto tlačítko, to máš tady! Aby neztrácel čas s něčím, co už je vymyšlené.

Jak důležité bylo členství v Klubu pro váš byznys?

Co se týká online projektu, pro mě byla naprosto zásadní Pavlova podpora, konkrétní techniky a strategie, bez kterých bych to nedal a ztratil se na cestě. Tím chci také říci: „Díky, Pavle, protože bez toho bych to asi nerozjel! Určitě ne v takové míře, v jaké je to dnes, kdy už pomáhám spoustě lidem a mám spoustu kladných referencí a spoustu, desetitisíce lidí, o tom už dnes ví, takže se naplňuje má vize.

Jaké konkrétní strategie nyní využíváte?

To, co se mi nejvíce osvědčilo, je celkový pohled. To znamená nebýt v detailech, ale neustále si uvědomovat být v nadhledu, takže strategií je mapa konkrétních úspěchů, celkový pohled Pavla na byznys. Zde jdu krok po kroku po cestě, zapojuji všechny segmenty do hry. Jedna z nejdůležitějších věcí byla budovat důvěru. Nejprve konkrétnímu člověku dávat spíš než prodávat. Dávat mu něco hodnotného, aby zjišťoval, jak mu to funguje, jaké to pro něj je, aby důvěra rostla. On si pak může koupit placený produkt, kde může získat další informace k věci.

Druhá nejdůležitější strategie pro mě byla, jak proměnit investici do reklamy v zisk – tipy na facebookové reklamy. Jak to dělat, aby to vydělávalo peníze. Znám spoustu podnikatelů, kteří zde skončí. Sami tvrdí, že už nemůžou více dotovat reklamu, protože jim to nepřináší peníze. My můžeme dělat úžasné věci, ale když je nemůžeme předávat světu, aby se o nich dozvědělo co největší množství lidí, aby věděli, že nějaká věc vůbec je, toto reklama umožňuje. Žijeme v době, která je hodně přetížená. Všichni chtějí naši pozornost, která se na nás valí.

Opravdu je důležité vytvořit dobrou strategii, abychom dokázali rychle zaujmout konkrétního člověka, říct mu, o co jde a zaujmout ho, aby prošel Zlatou bránou – ze strategie Pavla. To si myslím, že je dlouhodobě nejdůležitější.

Co plánujete do budoucna ještě využít?

Plánuji přetavit podnikání z online kurzů do nějakého členství, protože lidé jsou nadšeni a chtějí pokračovat, jenže kurz skončil. S tím bych tedy chtěl pracovat dál a vytvořit v podnikání nějaký klub, členství, aby v tom lidé mohli být dlouhodoběji a abychom společně na té cestě kráčeli i delší kus cesty.

S čím konkrétně vám Pavel pomohl?

Konkrétně ve spoustě maličkých, ale přesto velmi důležitých věcech – jak postavit web, vstupní stránku, jak to navázat na prodejní stránku, jak to spojit s administrativními věcmi. Jak to celé provázat a pak, jak to udělat, aby to opravdu fungovalo a dlouhodobě to přinášelo nějaký efekt a zisk, abychom v tom mohli vydržet, protože online podnikání je podnikání o zisku. Takže, ať děláme jakékoliv úžasné věci, když dojdou peníze, tak se na projektech špatně pracuje.

Jedna z nejúžasnějších věcí je strategie, jak přetavit investice do reklamy dlouhodobě v zisk. Pavel to někde zmiňoval větu Franka Kerna: Úspěšnější je ten, který dokáže lépe přetavovat reklamu v zisk. Tato věta šla tehdy kolem mě a nemyslel jsem si, že je důležitá. Dnes po roce a půl, kdy projekty jedou, vidím, že je hodně důležitá, protože když se člověk s nějakým super projektem dostane do fáze, kdy ho nemůže nabízet, obecně se o něm lidé nedozvídají, nemůže prodávat.

Jak hodnotíte svou cestu s odstupem nyní?

Když se ohlédnu, hodnotím ji tak, že bych asi neudělal nic jinak. Byla funkční, protože ta strategie, kterou jsem dostal, je funkční. Na začátku pro mě byla výzva to, že jsem cítil, že největší překážkou jsem pro sebe já sám. To znamená, když si ty věci budu dělat podle sebe, tak nebudou funkční. Bylo pro mě tedy důležité, vzít strategii někoho, komu to funguje, a udělat ji přesně tak, jak to ten člověk popsal. A to jsem přesně udělal, a proto to funguje.

Jak byste Pavla popsal?

Je to prostý a pokorný člověk, do kterého byste vůbec neřekli, jak obrovský je jeho potenciál, odhodlání a vnitřní síla hledět si svého, jít si za svým, a to dlouhodobě, navzdory všem vnějším překážkám. Má ohromné know-how a zkušenosti, a to, co říká, tak je.

Co byste poradil začínajícím podnikatelům?

Opravdu se rozhodnout. Nic nezkoušet. Znám to u sebe. Pokud chci něco vyzkoušet na měsíc, dva, nemám tam tu energii, nebude to fungovat a bude to jen ztráta energie. Ale pokud je to pro mě zajímavá cesta, zvážit si to a říct si, že se skutečně budu intenzivně věnovat klientům, kterých budou stovky a tisíce, budu mít dotazy, budu se tomu chtít věnovat pravidelně, rok, dva, pět, deset let, a pokud je tam ano a vnitřně se rozhodnu, je třeba najít dobrého mentora, který mi poradí a dá mi tipy, čeho se vyvarovat. Myslím si, že už Mentoring klub svým názvem je skvělým prostředím.

Vždycky říkám, proč vymýšlet něco, co už někdo vymyslel, a proč dělat chyby, které už někdo udělal. To je obrovská ztráta času a energie. Začínajícím podnikatelům tedy radím, aby se tomuhle vyvarovali a udělali to opravdu pořádně. Když už si nějaké know-how koupí, je nesmysl dělat to napůl, nebo nějak podle sebe.

Já to znám, byl jsem stejný. Moje první investice byla do programu Davida Kirše. Vůbec jsem u něj nedodržel rady a udělal si to po svém, a byla to totální katastrofa. Když už nám někdo zkušený radí, tak se tím drží. Vím, že spoustu lidí má v sobě úžasný potenciál a mají úžasné projekty. Je třeba jen dodržet nějaký systém, aby se vaše projekty dostaly do světa.